Algemeen

 

1.       Hoi, ik ben Estelle Roelofs, fotografe onder de naam Estelle Roelofs Images. Mijn eenmanszaak is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 81655452. Je kunt altijd contact met mij opnemen via de contactpagina op mijn website (https://www.estelleroelofsimages.nl/contact) of via e-mail (estelleroelofsimages@gmail.com).

 

2.       Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen tussen ons. Dat betekent dus op alle offertes, aanbiedingen, opdrachtbevestigingen, overeenkomsten en levering van producten of diensten. Boek je een reportage of bestel je een fotoprint? Dan gelden dus deze algemene voorwaarden (versie 2022).

 

3.       Ik doe mijn best om deze algemene voorwaarden tijdig onder jouw aandacht te brengen door deze voor of bij het sluiten van de overeenkomst (digitaal) aan je te geven. Er staat namelijk in wat ik voor jou doe en wat je van mij mag verwachten, maar ook wat ik van jou verwacht! Omdat niemand zin heeft om door de “kleine lettertjes” heen te gaan, heb ik geprobeerd deze zo helder en duidelijk mogelijk te maken.

 

4.       Ik mag deze algemene voorwaarden eenzijdig wijzigen. In dat geval zal ik je natuurlijk tijdig op de hoogte stellen van de wijzigingen. Tussen deze kennisgeving en de inwerkingtreding van de gewijzigde algemene voorwaarden zal tenminste een (1) maand zitten. Dat zal dus alleen voor komen als er een lange tijd tussen je boeking en de door mij te leveren prestatie zit, of wanneer sprake is van een langere (duur)overeenkomst.

 

5.       Ben je een consument, oftewel een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en heeft de bovenbedoelde wijziging van deze algemene voorwaarden tot gevolg dat aan jou een prestatie wordt verschaft die wezenlijk van de oorspronkelijke prestatie afwijkt? Dan heb je de bevoegdheid om de overeenkomst tussen ons te ontbinden per de datum dat de gewijzigde algemene voorwaarden in werking treden. In dat geval zal de boeking dus niet doorgaan en krijg je uiteraard de eventueel al gedane betaling volledig terug.

 

Aanbiedingen en offertes

 

6.       Heb ik een aanbieding gedaan of een offerte uitgebracht? Dan is deze geheel vrijblijvend. Je zit dus nog nergens aan vast!

 

7.       Elke aanbieding of offerte heeft een geldigheid van maximaal veertien (14) kalenderdagen, tenzij een andere termijn in het aanbod of de offerte staat vermeld. Heb je het aanbod of de offerte niet binnen deze termijn geaccepteerd, dan vervalt dit aanbod of deze offerte.

 

8.       Mijn aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten en eventuele nabestellingen, tenzij in de aanbieding of offerte anders is aangegeven.

 

Boeken van reportages

 

9.       Je kunt bij mij onder meer terecht voor foto- en videoreportages van je paard of hond. Iedere rapportage is maatwerk. Voordat een boeking definitief is en een formele overeenkomst tot stand is gekomen, is dan ook van belang dat we goed duidelijk hebben wat voor soort reportage je precies wilt en wanneer en op welke locatie de reportage gewenst is. En dat niet alleen, je wensen moeten natuurlijk ook wel mogelijk zijn en voldoende passen bij mijn eigen stijl.

 

10.    De boeking van een reportage is daarom pas definitief als ik de boeking schriftelijk of elektronisch heb bevestigd. Ook het accepteren van een door mij gedane aanbieding of uitgebrachte offerte betekent dus niet dat er al een definitieve overeenkomst tot stand is gekomen!

 

Uitvoeren van reportages

 

11.    Een goede voorbereiding van beide kanten zorgt ervoor dat de reportage sneller én vooral beter verloopt. Zorg daarom dat je paard of hond helemaal gereed is voor de reportage op de afgesproken locatie en het afgesproken tijdstip. Ik moet aan de slag kunnen met een schoon paard of een schone hond, dit voor het beste en mooiste resultaat van jouw reportage.

 

12.    Is je paard of hond niet voldoende gehoorzaam (of heeft die simpelweg zijn of haar dag niet, wat natuurlijk ook altijd kan gebeuren), dan kan ik helaas de gebruikelijke kwaliteit van mijn reportages niet garanderen. Het is ook niet zonder meer reden om de reportage te beëindigen en op een ander moment te vervolgen. Natuurlijk kunnen we daar altijd over overleggen, maar houd dan wel rekening met mogelijke extra kosten!

 

13.    Je kiest voor een bepaalde fotograaf, omdat de stijl van de fotograaf je aanspreekt. Ik heb zo een eigen stijl van fotograferen en een eigen werkwijze. Een uitgebreide omschrijving van mijn werkwijze tijdens een reportage en een aantal tips voor een goede voorbereiding is te vinden op mijn website (https://www.estelleroelofsimages.nl/werkwijze).

 

Locatie van de reportage

 

14.    Je bent zelf verantwoordelijk voor het kiezen én regelen van de locatie voor de reportage. Ik denk uiteraard graag met je mee en kan natuurlijk adviseren over een geschikte locatie, maar de uiteindelijke keuze is aan jou. Blijkt een locatie op het moment van de reportage toch niet of minder geschikt? Dan zoeken we uiteraard naar een oplossing, maar de uiteindelijke verantwoordelijkheid blijft bij jou.

 

15.    Dat betekent trouwens niet dat een reportage op iedere door jou gewenste locatie kan plaatsvinden. Als ik de locatie op voorhand écht niet geschikt vindt voor de reportage, heb ik altijd het recht om een boeking niet accepteren en de reportage dus niet uit te voeren. Zoals gezegd, is de boeking pas definitief als ik het schriftelijk of elektronisch heb bevestigd.

 

16.    Mocht de locatie niet openbaar of slechts onder voorwaarden toegankelijk zijn, dan ben je zelf verantwoordelijk om de benodigde toegang te verkrijgen. Bijvoorbeeld door de verkrijging van de benodigde toestemming, toegangsbewijzen, vergunningen en ruiterlabels.

 

17.    Ook ben je zelf verantwoordelijk voor alle locatievergoedingen voor jezelf én voor mij, zoals toegangskosten, parkeerkosten et cetera. Als een locatie niet openbaar toegankelijk is of als locatievergoedingen relevant zijn, dien je mij daarvan voorafgaande aan de reportage op de hoogte te brengen.

 

Weersomstandigheden

 

18.    De meeste reportages vinden plaats in de buitenlucht. Een belangrijke factor is dan ook het weer. Weersomstandigheden kunnen van grote invloed zijn op het resultaat van de reportage. Soms kan het weer zelfs volledig roet in het eten gooien en kan een reportage als gevolg daarvan niet op het afgesproken moment plaatsvinden. Ik ben vrij om te bepalen of de reportage als gevolg van de weersomstandigheden geen doorgang kan vinden. Helaas blijkt soms pas op de dag van de reportage of de weersomstandigheden voldoende zijn of niet.

 

19.    Zo kan bij neerslag de reportage in ieder geval niet op een locatie in de buitenlucht plaatsvinden. De door mij gebruikte apparatuur is namelijk niet tegen neerslag bestand. Ook bij (dreigend) onweer kan de reportage in ieder geval niet plaatsvinden op een locatie in de buitenlucht. Dit voor ieders veiligheid.

 

20.    In sommige gevallen kan bij slechte weersomstandigheden een andere locatie worden gevonden of de reportage binnen plaatsvinden. Dit is zeker niet in alle gevallen zo en soms kan een bepaalde wens aan soort reportage simpelweg niet binnen plaatsvinden. Ook bij een reportage binnen is de kwaliteit bijvoorbeeld afhankelijk van het soort en de hoeveelheid licht.

 

21.    Kan de reportage door weersomstandigheden niet plaatsvinden en is de reportage nog niet aangevangen? Dan kan in overleg een alternatief moment voor de reportage worden ingepland. Is dat om welke reden dan ook niet mogelijk of komen we er samen niet uit, dan kunnen we ieder besluiten de reportage definitief te annuleren. In dat geval krijg je uiteraard de eventueel al gedane betaling volledig terug.

 

22.    Wil je nadat de originele reportage is verplaatst toch geen reportage meer? Dan krijg je gewoon de eventueel al gedane betaling volledig terug als je dit uiterlijk 48 uur voor de gewijzigde datum laat weten. Bij een annulering binnen 48 uur voor de gewijzigde datum geldt de annuleringskostenregeling zoals opgenomen bij artikel 37 van deze algemene voorwaarden.

 

23.    Wordt de originele reportage verplaatst of definitief geannuleerd? Dan kan geen aanspraak worden gemaakt op vergoeding van eventuele kosten, zoals reiskosten, het opnemen van vrije dagen of andere gemaakte kosten. Niemand heeft het weer in de hand, (helaas) ook ik niet.

 

Na de reportage: foto’s

24.    Uit iedere fotoreportage maak ik een selectie van geschikte foto’s. Ik ben vrij om de geschiktheid naar eigen inzicht te beoordelen. Foto’s die ik niet geschikt vind, worden niet aan je getoond of op andere wijze ter beschikking gesteld.

 

25.    De door mij geselecteerde foto’s worden binnen 5 werkdagen na de fotoreportage op een persoonlijke webpagina geplaatst, waarop je de voorbeeldfoto’s in klein formaat kan bekijken. Dit zijn zogenaamde previews waaruit je digitale foto’s of fotoprints kunt kiezen om te bestellen. Zo kun je dus zelf bepalen welke foto’s je wel of niet wilt hebben! De previews zijn uitsluitend bestemd om jouw keuze uit te maken, en mogen in geen geval gebruikt of gepubliceerd worden op welke wijze dan ook.

 

26.    Heb je je keuze uit de previews aan mij doorgegeven? Dan ga ik aan de slag met het bewerken van de foto’s. De foto’s lever ik natuurlijk zo snel mogelijk op! Afhankelijk van mijn beschikbaarheid en de bewerkelijkheid van de foto’s dient in ieder geval rekening te worden gehouden met een uiterlijke levertijd van veertien (14) kalenderdagen vanaf het moment dat je je keuze uit de previews hebt doorgegeven.

 

27.    Ik lever de foto’s af in de door mij gebruikelijk gehanteerde stijl. Daarbij wordt een globale beeldoptimalisatie toegepast op onder meer licht, kleur, contrast en uitsnede. Er vindt enige nabewerking plaats om bestaande elementen in de foto (denk aan het halstertouw of hondenlijn) te verwijderen of te verminderen. Ik ben volledig vrij om te bepalen welke nabewerking plaatsvindt. Specifieke wensen tot nabewerking zijn natuurlijk altijd mogelijk in overleg. Mochten deze wensen om omvangrijke nabewerking vragen, dan moet je wel rekening houden met extra kosten. Uiteraard zullen we dat vooraf bespreken.

 

28.    De hoeveelheid foto’s die je ontvangt is afhankelijk van het pakket dat je hebt gekozen of de specifieke afspraken die wij daarover hebben gemaakt. Uiteraard is het altijd mogelijk om extra foto’s bij of na te bestellen. Ook tijdelijk na oplevering van de originele set foto’s. Ik zal de digitale bestanden namelijk voor minimaal drie (3) maanden voor je bewaren. Zorg dus ook zelf dat je de digitale bestanden goed bewaard.

 

29.    Fotoreportages betreffen maatwerk van persoonlijke aard. Deze zijn daarom uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht voor consumenten. Zie ook artikel 62 en verder in deze algemene voorwaarden over het herroepingsrecht. Ben je geen consument? Dan heb je sowieso geen herroepingsrecht.

 

Na de reportage: video’s

 

30.    Uit iedere videoreportage maak ik een video die ongeveer anderhalve minuut duurt. De uiteindelijke lengte van die video kan wat korter of wat langer zijn, afhankelijk van de duur van de verschillende videofragmenten die in de video worden verwerkt en bewerkt. Ik ben vrij om dit naar eigen inzicht te beoordelen. Dat geldt ook voor welke videofragmenten in de video worden verwerkt en bewerkt. Videofragmenten die ik niet geschikt vind, worden niet in de video opgenomen en worden ook niet op andere wijze ter beschikking gesteld of aan je getoond.

 

31.    De video lever ik natuurlijk zo snel mogelijk op! Afhankelijk van mijn beschikbaarheid en de bewerkelijkheid van de video dient in ieder geval rekening te worden gehouden met een levertijd van veertien (14) kalenderdagen vanaf het moment van de reportage.

 

32.    Videoreportages betreffen maatwerk van persoonlijke aard. Ook deze zijn daarom uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht voor consumenten. Zie ook artikel 62 en verder in deze algemene voorwaarden over het herroepingsrecht. Ben je geen consument? Dan is heb je sowieso geen herroepingsrecht.

 

Fotoprints

 

33.    Wil je niet alleen digitale foto’s ontvangen? Dan kan je ook een of meerdere fotoprints bestellen. Dit kan alleen van de (digitale) foto’s die ik na de fotoreportage aan je heb opgeleverd. 

 

34.    De hoeveelheid en soort fotoprints die je ontvangt is afhankelijk van het pakket dat je hebt gekozen of de individuele afspraken die wij daarover hebben gemaakt.

 

35.    Een bestelling van fotoprints kan na het afronden van de bestelling niet worden geannuleerd. Alle bestellingen voor fotoprints betreffen maatwerk van persoonlijke aard en zijn daarom uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht voor consumenten. Zie ook artikel 62 en verder in deze algemene voorwaarden over het herroepingsrecht. Ben je geen consument? Dan is heb je sowieso geen herroepingsrecht.

 

Annulering van reportage door jou

 

36.    Mocht je na de boeking toch geen reportage meer willen? Jammer, maar even goede vrienden. Je kan een geboekte reportage om welke reden dan ook annuleren, uiteraard alleen vóórdat de reportage heeft plaatsgevonden.

 

37.    Annulering van een reportage is kosteloos mits de annulering uiterlijk een (1) week voor de afgesproken is gedaan. Hoe dichter de annulering op de afgesproken datum plaatsvindt, hoe groter de kans is dat deze plek niet met een andere reportage kan worden opgevuld. Daarom moet ik op enig moment wel annuleringskosten in rekening brengen. Daarbij geldt: 25% van de totaalprijs bij annulering binnen een week tot twee (2) kalenderdagen voor de afgesproken datum en 50% van de totaalprijs bij annulering binnen twee (2) kalenderdagen van de afgesproken datum. In het ergste geval delen we dus de pijn ieder voor de helft.

 

Overmacht en annulering van reportage door mij

 

38.    Uiteraard doe ik mijn uiterste best om de reportage op het afgesproken moment te laten plaatsvinden. Helaas kunnen er omstandigheden zijn waardoor een reportage niet kan plaatsvinden op het afgesproken moment, zoals door ziekte of ander overmacht aan mij zijde.

 

39.    In dat geval kan in overleg een alternatief moment voor de reportage worden ingepland. Is dat om welke reden dan ook niet mogelijk of komen we er samen niet uit, dan kunnen we ieder besluiten de reportage definitief te annuleren. In dat geval krijg je uiteraard de eventuele al gedane betaling volledig terug.

 

40.    Wil je nadat de originele reportage is verplaatst toch geen reportage meer? Dan krijg je gewoon de eventuele al gedane betaling volledig terug als je dit tot twee (2) kalenderdagen voor de gewijzigde datum laat weten. Bij een annulering binnen twee (2) kalenderdagen voor de gewijzigde datum geldt de annuleringskosten regeling zoals opgenomen bij artikel 37 van deze algemene voorwaarden.

 

41.    Wordt de originele reportage verplaatst of definitief geannuleerd? Dan kan geen aanspraak worden gemaakt op vergoeding van eventuele (extra) kosten, zoals reiskosten, het opnemen van vrije dagen of andere gemaakte kosten.

 

Prijs en betaling

 

42.    De reportages, digitale foto’s, video’s en fotoprints die ik lever zijn vrijgesteld van omzetbelasting op grond van artikel 25 Wet op de Omzetbelasting. Alle genoemde prijzen zijn daarom niet inclusief of exclusief btw, maar zónder btw. De prijzen voor fotoprints zijn daarnaast exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn vijf (5) euro per fotopakket.

 

43.    Betaling van de factuur dient te geschieden binnen veertien (14) kalenderdagen na factuurdatum. Als de factuur niet (volledig) is betaald op het moment dat de foto’s, video of het printwerk gereed is voor oplevering, dan lever ik deze simpelweg niet op. Pas na volledige betaling van de factuur lever ik het eindresultaat op.

 

44.    Voor reportages tijdens bijzondere data zoals feestdagen of voor spoedreportages die worden geboekt voor binnen een zeer korte termijn en/of met korte opleveringsdata kunnen afwijkende tarieven van toepassing zijn of toeslagen worden berekend. Eventuele afwijkende tarieven of toeslagen worden altijd vooraf en in onderling overleg afgestemd.

 

Reiskosten en parkeerkosten

 

45.    Mijn reiskosten zijn niet standaard bij de prijs van een reportage inbegrepen. Deze dienen nog apart te worden voldaan. Daarbij geldt: € 0,30 per kilometer retour, kortste route met de auto volgens Google Maps, vanaf mijn vestigingsadres (6991 JG Rheden). Zodra de definitieve locatie van de reportage is bepaald, zal ik een berekening maken van de reiskosten. Zo weet je altijd van tevoren wat de reiskosten zijn.

 

46.    Als gebruik moet worden gemaakt van betaald parkeren op of nabij de locatie van de reportage, dan worden de uiteindelijke parkeerkosten achteraf in rekening gebracht. In het geval een parkeervergunning is vereist voor het parkeren op of nabij de locatie van de reportage, dan ben jij verantwoordelijk voor het verkrijgen van een dergelijke vergunning én voor de eventuele kosten daarvan. Betaal ik deze kosten in eerste instantie zelf? Dan breng ik ze in rekening bij de factuur. Dit geldt ook voor eventuele locatiekosten, mocht ik die in eerste instantie zelf betalen.

 

Cadeaubonnen

 

47.    Iemand anders een reportage of fotoprints cadeau doen? Dat kan door een cadeaubon te bestellen. Cadeaubonnen zijn geldig tot een (1) jaar na uitgifte, tenzij op de cadeaubon een andere geldigheidsperiode staat aangegeven. Na het verstrijken van de geldigheidstermijn kan de cadeaubon niet meer worden ingewisseld.

 

48.    Een cadeaubon kan één keer worden gebruikt voor de volledige waarde zoals vermeld op de cadeaubon. De waarde van de cadeaubon wordt verrekend met het totaalbedrag van de reportage en/of de fotoprints. Je ontvangt geen geld of tegoed retour indien het totaalbedrag van mijn prestatie een lagere waarde heeft dan de waarde van de cadeaubon.

 

49.    Meerdere cadeaubonnen? Dan kunnen die worden gecombineerd. Ook dan geldt dat je geen geld of tegoed retour ontvangt indien het totaalbedrag van mijn prestatie een lagere waarde heeft dan de (gecombineerde) waarde van de cadeaubonnen.

 

50.    Heb je je toch bedacht na aankoop van een cadeaubon? In dat geval kun je de aankoop van de cadeaubon binnen 14 dagen na levering herroepen. Je ontvangt je betaling binnen 14 dagen na herroeping terug. Na het verstrijken van deze 14 dagen kan de cadeaubon niet meer worden geretourneerd. Ook inwisselen tegen contanten is dan niet mogelijk. Let op: alleen jij als koper van de cadeaubon kan herroepen. Niet degene die de cadeaubon uiteindelijk heeft gekregen.

 

Intellectuele eigendomsrechten en licenties

 

51.    Ik als fotograaf behoud alle intellectuele eigendomsrechten, zoals het auteursrecht, op de door mij gemaakte foto’s en video’s. Je koopt namelijk een digitale foto of video of fysieke fotoprint en niet de rechten op de foto of video. Ook digitale bestanden zijn auteursrechtelijk beschermd en zijn dus uitsluitend voor je eigen gebruik en niet voor publicatie. Dit is alleen anders als we dat expliciet en schriftelijk hebben afgesproken.

 

52.    Omdat je de foto’s en video’s natuurlijk wel wil gebruiken, krijg je van mij een (niet-exclusieve) licentie voor onbepaalde tijd om de foto’s of video’s te verveelvoudigen voor eigen gebruik en openbaar te maken. Dit betekent dat je de foto’s en video’s onder bepaalde voorwaarden dus gewoon mag gebruiken.

 

53.    Deze licentie is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Je mag ook geen sublicenties verlenen aan derden. Alleen jijzelf mag op basis van de licentie gebruikmaken van de foto’s en video’s. Familieleden, vrienden en andere derden mogen dat niet, althans niet zonder mijn uitdrukkelijke toestemming. Verkoop je je bijvoorbeeld je paard? Dan heeft de nieuwe eigenaar van het paard niet zomaar het recht op gebruik van de foto’s en video’s daarvan.

 

54.    De door mij opgeleverde foto’s en video’s mogen niet worden bewerkt. Het bijsnijden of toevoegen van een filter als je een foto of video op sociale mediakanalen als Instagram zet, is dus ook niet toegestaan. Als fotograaf moet ik het namelijk hebben van naamsbekendheid! Als iemand de foto of video mooi vindt, is het wel zo fijn als ze weten dat ik de maker ben!

 

55.    Wil je een specifieke foto, video of fotoprint zonder mijn logo er op? Geef dat dan voor de oplevering van de foto’s aan of neem nadien contact met me op, dan bespreken we de mogelijkheden.

 

56.    Het bovenstaande klinkt misschien allemaal een beetje streng. Hiermee wil ik voorkomen dat de foto’s en video’s een eigen leven gaan leiden en iedereen daar zomaar mee aan de haal gaat. Jij wil toch ook niet dat iemand zomaar een foto van jouw hond of paard gebruikt, terwijl jij degene bent die daarvoor heeft betaald?

 

57.    Ikzelf behoud trouwens alle rechten om de foto’s en video’s te gebruiken voor zakelijke en commerciële doeleinden en publicaties. Daarbij moet je onder meer denken aan gebruik voor op mijn website, portfolio, marketingmateriaal en sociale mediakanalen. Wil je dat ik bepaalde foto’s of video’s liever niet gebruik? Dan kunnen we dat natuurlijk altijd overleggen.

 

58.    Dat overleg kan uiteraard ook als je juist wel wilt dat jij expliciet wordt genoemd als ik een foto of video van jouw paard of hond gebruik op mijn sociale mediakanalen!

 

Aansprakelijkheid

 

59.    Iedere aansprakelijkheid (dus ook aansprakelijkheid uit onrechtmatige daad) van mij voor directe of indirecte schade is uitgesloten, behalve in gevallen van opzet en grove schuld van mijn zijde.

 

60.    Ingeval van aansprakelijkheid van mij, is deze aansprakelijkheid in alle gevallen beperkt tot directe schade. De hoogte van deze directe schade is beperkt tot het bedrag dat wordt uitgekeerd onder mijn aansprakelijkheidsverzekeringpolissen. Gaat de verzekeraar om welke reden dan ook niet over tot uitkering, dan is mijn aansprakelijkheid in ieder geval beperkt tot de factuurwaarde van de overeengekomen te verrichten prestatie.

 

61.    Ik ben in geen geval verplicht tot vergoeding van indirecte schade zoals bedrijfsschade, gevolgschade, winst- en omzetderving, onvoorziene schade en schade als gevolg van aansprakelijkheid jegens derden.

 

Herroepingsrecht

 

62.    Ben je een consument, oftewel een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf? Dan heb je in sommige gevallen het herroepingsrecht. Dit is het recht om je overeenkomst met mij te ontbinden, om welke reden dan ook. Bij de levering van diensten, zoals de boeking van een reportage, kan je herroepen binnen 14 dagen nadat de overeenkomst is gesloten. Bij de levering van producten, zoals een cadeaubon, kan je herroepen binnen 14 dagen na aflevering van het product.

 

63.    Eerder in de algemene voorwaarden kwam het herroepingsrecht al een paar keer aan bod. Maar omdat het zo’n belangrijk recht is voor consumenten hier nog een overzicht van je rechten! Ben je geen consument? Dan is heb je sowieso geen herroepingsrecht.

 

64.    Heb je een reportage geboekt, dan kan je die binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst herroepen. Dat is natuurlijk een beetje vreemd als de reportage al plaatsvindt binnen die veertien (14) dagen. Verleen ik de dienst (op jouw verzoek) helemaal binnen de veertien (14) dagen bedenktijd, dan doe je met je verzoek afstand van het herroepingsrecht en kan je (dus) niet meer herroepen. Het herroepingsrecht heb je wel als ik de dienst (op jouw verzoek) slechts gedeeltelijk binnen de veertien (14) dagen bedenktijd verricht. Wel ben je bij herroeping dan gehouden te betalen voor het gedeelte van de dienst dat ik al heb verricht.

 

65.    De foto’s, video’s en fotoprints die ik lever betreffen maatwerk van persoonlijke aard. Deze zijn uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht voor consumenten. Dat mag op grond van het consumentenrecht. Niet tevreden? Dan kunnen we altijd even overleggen. Maar je kunt dus niet zonder meer herroepen.

 

66.    Heb je een cadeaubon gekocht? Anders dan veel fotografen beweren, vallen cadeaubonnen voor consumenten wél onder het herroepingsrecht! Er is geen uitzondering op basis waarvan dat kan worden uitgesloten. Je aankoop van een cadeaubon kan je dus gewoon binnen veertien (14) dagen na levering herroepen. Je krijgt het door jou betaalde bedrag dan binnen veertien (14) dagen na herroeping terug. Let op: alleen jij als koper kan herroepen. Niet degene die de cadeaubon uiteindelijk heeft gekregen.

 

67.    Wil je gebruikmaken van je herroepingsrecht? Dat kan door gebruik te maken van het door modelformulier voor herroeping (zie onderaan deze algemene voorwaarden), maar bent hiertoe niet verplicht. Je kan ook in een e-mail (naar estelleroelofsimages@gmail.com) aangeven gebruik te willen maken van je herroepingsrecht. Ik hoor graag waarom je wilt herroepen, maar je bent niet verplicht om een reden op te geven.

 

Klachtenregeling

68.    Heb je een klacht? Dan kan je dit kenbaar maken via de contactpagina op mijn website (https://www.estelleroelofsimages.nl/contact) of via e-mail (estelleroelofsimages@gmail.com). Je klacht wordt, indien redelijkerwijs mogelijk, binnen (5) vijf werkdagen na ontvangst van de klacht door in behandeling genomen, waarna je zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie van mij ontvangt.

 

69.    Je kunt een klacht over mijn producten of service ook indienen bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform via de website http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Maar ik help je liever zelf. Als we er samen goed over praten, is het waarschijnlijk zo opgelost.

 

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

70.    Op deze algemene voorwaarden en alle overeenkomsten die met mij worden aangegaan, is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing. De (eventuele) toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.

 

71.    Komen we er echt niet samen uit? Dan is belangrijk dat alle geschillen die tussen ons mochten ontstaan, naar aanleiding van een overeenkomst dan wel deze algemene voorwaarden, zullen worden beslecht door de Rechtbank Gelderland te Arnhem. Ben je consument? Dan is de rechter van jouw woonplaats bevoegd.

 

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­